;

Sunday, July 3, 2011

Rehlah Tahun 6 2011


Seramai 42 orang terdiri dari kalangan pelajar-pelajar tahun 6 telah mengikuti satu rombongan ke Perak. Perjalanan telah bermula pada malam 23 Jun 2011 (Khamis).

Tujuan rehlah ini diadakan adalah untuk melegakan tekanan yang dihadapi oleh para pelajar yang selama ini bertungkus lumus dengan ujian dan pelbagai lagi kelas tambahan sebelum berhadapan dengan UPSR yang sebenar.


Belakang dari kiri : Cikgu Halim, GB Haji Mat Salleh, Teacher Nurul, Adib, Atiq, Izzhadi, Syahmi, Fida'iy, Asyraf, Lukman, Akram, Amirul, Zulhamizan, Teacher Norizan, Pn Zaitom (PK 1), Sir M, Saufi, dan Ust Azyan

Duduk dari kiri : Aisyah Maisarah, Najihah, Athirah (berpaling) Nurin Adlina (anak cikgu Halim - bertudung hitam) Akilah Mat Jaini (tudung merah), Aqilah Razali (tudung ungu) Ain Syahirah, Syarifah Raihana, Nurin Safiyya (depan tudung merah-anak cikgu Halim), Syahira Syazwana, Fatin Elissya, Afiza, Nathassa, Nabila, Wan Nazirah, Mariani, Nor Syahira, Ainur Anis, Ummi, dan Siti Nur Ain.

Dalam perjalanan malam..

Berhenti di RnR untuk solat Subuh dan membasuh muka.

Kejadian yang tidak disangka-sangka berlaku. Kabel power stereng telah pecah sewaktu bas ingin melakukan pusingan U. Kejadian berlaku di depan masjid Taiping. Hampir dua jam terkandas di sini sementara menunggu bas dibaiki semula
Kerosakan kabel power stereng telah berjaya dibaiki

Perjalanan diteruskan ke Bukit Merah. Rancangan asal untuk ke Zoo Taiping terpaksa dibatalkan kerana masa telah banyak dihabiskan semasa membaiki bas.

Tepat 1130 pagi, kami tiba di Bukit Merah Laketown Water Park. Memandangkan waterpark hanya dibuka selepas jam 1200, kami semua mengambil kesempatan melawat Ecopark.



Berbagai ragam dapat dilihat pada setiap wajah. Kami semua bermalam di Ipoh dan pada hari ke3, dalam perjalanan pulang, kami telah singgah ke Cameron Highlands. Perjalanan pulang melalui Gua Musang dan selamat tiba di SKBN pada pukul 3.30 pagi.


No comments:

Cuaca


For more widgets please visit www.yourminis.com