;

Saturday, April 4, 2009

Wahdah Pemangkin Khaira Ummah




Alhamdulillah, Sambutan Maulidur Rasul yang dirancang berjaya diadakan pada 6 Rabiul Akhir 1430 bersamaan 2 April 2009 hari Khamis.Walaupun sambutan diadakan agak lewat berbanding kebiasaan, namun ianya tetap disambut meriah dengan mengadakan perarakan bermula dari SKBN ke Masjid Kampung Tepoh.
Perarakan yang diketuai oleh Ustaz Muda bin Che Ismail itu tiba di masjid jam 8.45 pagi mengambil masa kira-kira 20 minit dari SKBN. Perarakan ini disambut oleh Tuan Imam dan Ahli-ahli Jawatankuasa Masjid dengan penuh gembira. Sebelum pelpagai kuih muih dijamukan, murid-murid dihidangkan dahulu dengan makanan rohani iaitu tazkirah yang disampaikan oleh Tuan Imam. Kami amat-amat berterima kasih kepada pihak masjid yang sanggup menerima kunjungan kami ini.Kemudian kami bergerak pulang ke SKBN walaupun cuaca kadang-kala hujan. Selepas perarakan pulang, murid-murid disediakan juga sedikit jamuan bagi menghilangkan letih perjalanan.
Setelah rehat, pertandingan kuiz pula diadakan bagi menguji pengetahuan murid tentang Sirah Rasulullah dan Fardu Ain. Tiga orang peserta mewakili setiap rumah masing-masing bagi menyaingi pertandingan ini.
Acara sambutan berakhir dengan selawat beramai-ramai serta bersalam-salaman antara guru dan murid.

No comments:

Cuaca


For more widgets please visit www.yourminis.com